Vydělávat pomocí sociálních sítí odkudkoliv na světě? To je sen téměř každého. Svět influencer marketingu se však mění a již není potřeba vlastnit desetitisícové publikum, aby si vás firmy všimly. Jak na to?
Co je to UGC?
UGC, neboli user-generated content, znamená „obsah vytvořený uživateli „. UGC content má nejčastěji formu recenzí, unboxingů, či jiných videí zobrazující firemní produkt. Tento obsah je zákazníky považován za přirozenější a důvěryhodnější, což vede k vyšším ziskům značek. Více informací o tom, jak vypadá UGC.

Proč se stát UGC tvůrcem?
Být UGC tvůrcem má spoustu výhod, mezi které patří získávání produktů zdarma, práce z domu a spolupráce se známými značkami. UGC tvorba je pro mnohé přivýdělkem, který časem může nahradit i hlavní profesi.
Jak začít s UGC?
Tvorba a úprava videí
Prvním podmínkou pro úspěšnou UGC tvorbu je ovládání základních schopností nutných pro videotvorbu. Pokud natáčení a jednoduchá úprava videí není vaší silnou stránkou, doporučujeme prostudování online návodů, např. na platformě Youtube.
Vystupování před kamerou
Je mnoho různých forem UGC, proto není vždy podmínkou vaše fyzické vystupování před kamerou. Zpravidla je však plusem, který značky ocení. Není neobvyklé, že se tvůrci zpočátku cítí před kamerou nekomfortně, proto tomuto procesu věnujte čas a zvykejte si na sledování sebe samotného.
Portfolio
K získání UGC zakázek je potřeba vlastnit portfolio, které firmám můžete prezentovat. Natočte několik ilustračních videí, fotek či recenzí a ukažte, co umíte. Kvalitní portfolio je klíčem, který vás odliší od ostatních tvůrců a influencerů.
Komunity a platformy
UGC neustále roste na popularitě, což vede k novým komunitám, které se této činnosti věnují. Pokud se chcete učit od ostatních UGC tvůrců, doporučujeme vyzkoušet různé Facebook skupiny, kde naleznete nejen rady, ale také poptávky samotných značek.
Pro získání vašich prvních zakázek lze využít i platformy zaměřené na propojování influencerů a UGC tvůrců se značkami. Získejte spolupráce bez námahy.

Jak na úspěšné UGC spolupráce
Je mnoho způsobů, jak se odlišit od ostatních tvůrců. Mezi hlavní patří zejména:
- spolehlivost a dodržování termínů,
- kvalitní videa a portfolio,
- jednotná vizuální identita,
- zaměření na specifické téma/niche,
- autentičnost.
UGC tvorba se může zdát komplikovaná, ale s pečlivostí a postupným zdokonalováním z vás brzy bude UGC profesionál. Uchopte se tohoto rostoucího trendu a využijte sociální sítě naplno.