Influencer marketing hraje klíčovou roli při budování nových i již známých značek. Jak ale pro vaši značku vybrat a najít správného influencera? Které metriky jsou důležité a na co si dát pozor?
1. Ujasnění cílů kampaně
Prvním krokem k úspěšné influencer marketing kampani je ujasnění vašich cílů a požadavků. Chcete zvýšit povědomí o značce nebo zvýšit prodeje? Je pro vás důležité, aby se zvýšil počet sledujících firemního profilu? Zodpovězte si tyto otázky a vyhněte se tak nedorozuměním a vyhozeným penězům.
2. Definování cílové skupiny
Dalším krokem je definování cílové skupiny. Kdo jsou vaši ideální klienti? Spolupráce s influencery, jejichž obsah míří na stejnou cílovou skupinu jako vaše značka, zaručuje mnohem vyšší výnosy a návratnost z investice, než spolupráce s populárními influencery, které vaše publikum nesleduje.
3. Vyhledávání influencerů
Manuální hledání
Je několik způsobů, jak objevit influencery pro vaši kampaň. Nejčastějším bývá hledání influencerů ručně. Jednou metodou může být zkoumání sledujících vašeho firemního účtu a hledání tvůrců, které vaši fanoušci již sledují. Tento způsob je však zdlouhavý a často neúspěšný, neboť algoritmy sociálních sítí opakovaně doporučují ty samé tvůrce a neumožní vám najít všechny vhodné kandidáty
Influencer agentury
Značky s vyšším rozpočtem pak využívají influencer agentury, které tyto influencery nejen najdou, ale také osloví. Tato forma spolupráce vám realizaci kampaně zaručeně urychlí. Je však důležité zmínit, že rozpočet potřebný ke spolupráci s influencer agenturou, bývá v řádech statisíců, a proto není ideální volbou pro menší a střední firmy.
Influencer databáze a digitální nástroje
Rychlým ale cenově dostupným řešením jsou influencer databáze, tedy online nástroje, které již vlastní informace o nespočtu tvůrců a umožní vám ihned vyfiltrovat influencery dle vašich požadavků a cílové skupiny.
4. Vyhodnocení tvůrců
Po identifikaci potenciálních influencerů je důležité zanalyzovat jejich profily a metriky. První a nejčastější údaj, kterého si každý všimne, bývá počet sledujících. I přes to, že je počet followers klíčový ukazatel, ne vždy prozrazuje o daném tvůrci vše. Zde jsou důležité informace, které je potřeba o tvůrcích znát:
- Počet sledujících a Engagement rate
- Růst a vývoj účtu, sledujících
- Demografie publika (věk, pohlaví, lokalita, životní úroveň)
- Typ obsahu (reels/fotky, reakce, recenze, unboxingy, …)
- Tématika obsahu a zájmy publika
- Styl komunikace
- Historii tvorby, případně kontroverze
Úspěšnou analýzou ochráníte svou firmu před poškozením značky nebo útratou peněz za účty s neaktivním publikem (dead followers).
5. Zájem tvůrců

V neposlední řadě je vhodné zjistit, zda některý influencer vaši značku již používá, nebo zda ho váš produkt zajímá. Digitální tvůrci, kteří mají pozitivní přístup k vaší značce jsou dlouhodobě přínosnější, cenově dostupnější a kreativnější při tvorbě propagačního obsahu.
Najít ty správné tvůrce není nikdy snadné. Zaregistrujte se zdarma na platformě Influenz a nechte se oslovit samotnými influencery. Naše detailní statistiky vám umožní uskutečnit výdělečnou kampaň rychle a bez komplikací.